عوامل موثر برای طول عمر باتری یو پی اس UPS

عوامل موثر برای طول عمر باتری یو پی اس UPS

باتری یو پی اس یکی از مهم ترین اجزای یو پی اس است ، به همین دلیل در انتخاب و خرید آن باید دقت لازم را بکار برد و از راهنمای خرید باتری یو پی اس کمک گرفت.

از جمله موارد قابل توجه هنگام خرید باتری یو پی اس می توان به عمر باتری یو پی اس ، قیمت باتری یو پی اس ، ولتاژ باتری یو پی اس ، سایز باتری یو پی اس و … اشاره کرد.

به طور کلی باتری های را با دو مشخصه ولتاژ و آمپر ساعت معرفی می کنند. باتری مناسب دستگاه یو پی اس از نوع سیلد لید اسید می باشد.

باتری سیلد لید اسید
این نوع باتری دارای ساختار فیزیکی و شیمیایی متفاوتی می باشند به همین دلیل نشت اسید و متصاعد شدن گاز از آنها به طور کامل مهار شده.از مهم ترین مزایای این نوع باتری عدم نیاز به سرویس و نگهداری آنها می باشد.

جهت رسیدن به بیشترین کارایی باتری یو پی اس، لازم است به موارد زیر توجه نمایید:

دمای کار یو پی اس
مطلوب ترین دمایی که باتری یو پی اس باید در آن کار کند 20 الی 25 درجه سانتی گراد(68 الی 77 درجه فارنهایت) است. کار کردن در دمای بالاتر باعث کاهش طول عمر باتری می شود.

جالب است بدانید هر 8درجه سانتی گراد (15درجه فارنهایت) افزایش دما، طول عمر باتری را به نصف کاهش می دهد.

شارژ بیش از حد باتری
هر باتری ای که طراحی و به بازار عرضه می گردد دارای جدولی منحصر به فرد است که ولتاژ شارژ و تایم و … در آن مشخص شده است. پس لازم است که هنگام خرید هر باتری آن را دریافت نمایید تا از بیش از حد شارژ شدن باتری و کاهش عمر باتری یو پی اس جلوگیری نمایید.

در صورت لزوم ، تست زمان کار را در یو پی اس 1 یا 2 بار در سال انجام دهید.

عمق و دفعات دشارژ باتری
لازم به ذکر است که تعداد و عمق دشارژ هر چه بیشتر و عمیق تر باشد عمر باتری هم کاهش می یابد.

شرایط نگهداری و انبارداری

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید ، هر چه دمای محیط نگهداری باتری کمتر باشد مدت زمان نگهداری آن افزایش می یابد.اگر ظرفیت باتری در ابتدا 100% در نظر بگیریم،با گذشت زمان و افزایش دما ظرفیت نیز کاهش می یابد. و اگر به موقع شارژ نگردد یا به مدت طولانی ای در حالت دشارژ باشد دیگر نمی توان آن را به حالت 100% شارژ کرد.



تماس با امداد باتری یو پی اس تماس با امداد ups